تلفن: 88 94 08 47-50
آدرس مرکز تهران: خیابان استاد نجات الهی جنوبی، بین سپند و شاداب، کوچه نوید، پلاک 23
ثبت‌نام
در رویداد
کلیک کنید
جهت اطلاع از رویدادهای حسابداران خبره کلیک کنید.
اطلاعات بیشتر

تاریخچه PACT

مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) موسسه‌ای آموزشی و غیرانتفاعی است که توسط انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت تاسیس شده است و توسط شورای مدیریت متشکل از 6 نفر از اعضای برجسته حرفه راهبری می‌شود. فعالیت مرکز از سال 1377 آغاز و در راستای ارتقای دانش و حرفه حسابداری ایران دوره‌های آموزشی گوناگونی را طراحی و برگزار کرده است. در طی سال‌‌های فعالیت مرکز، اولین اولویت برای برگزاری دوره‌‌های آموزشی، مختص به نیاز افراد حرفه و مسائل روز اجتماع می‌باشد.
این مرکز با هدف معرفی و راه اندازی دوره بین المللی CIMA در ایران کار خود را آغاز کرد. دوره CIMA مربوط به انجمن حسابداران مدیریت خبره انگلستان است که یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین دوره‌‌های آموزشی حرفه‌ای برای ارتقاء دانش مدیریت مالی افراد در دنیاست. با توجه به کارآمد بودن سطح آموزشی، این دوره از دوره‌‌های آکادمیک پیشی گرفته و در بسیاری از سازمانها در سرتاسر جهان اولویتی برای اخذ پست‌های کلیدی محسوب می‌شود.
تلاش‌هایی که در طی این سال‌ها در مرکز آموزش حسابداران خبره برای توسعه این دوره حرفه‌‌ای انجام شده، منجر به جذب مخاطبان زیادی در حوزه مالی و حسابداری شده است. مرکز آموزش حسابداران خبره با داشتن بیش از 500 نفر دانشجوی دوره CIMA مفتخر است که اولین و تنها نماینده رسمی این انجمن در ایران می‌باشد.


با توجه به اینکه تمام دروس و امتحانات دوره CIMA به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، و یکی از ابزار‌های مهم موفقیت در این دوره داشتن تسلط کامل به زبان انگلیسی است، بدین منظور مرکز آموزش حسابداران خبره در راستای ارتقای سطح زبان انگلیسی مخاطبان به برگزاری دوره‌‌های زبان انگلیسی عمومی و تخصصی به صورت هدفمند پرداخته است.
با شکل‌گیری موفق دوره CIMA و استقبال قابل توجه مخاطبان، مرکز از سال 81 اقدام به برگزاری دوره‌‌های آمادگی آزمون حسابدار رسمی کرد. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان برای کسب عنوان «حسابدار رسمی» و کمبود مراجع حرفه‌‌ای مناسب برای آموزش این افراد، مرکز ن‌هایت تلاش خود را در جمع آوری منابع آموزشی و اساتید برتر این زمینه انجام داد و به عنوان مرکز پیشرو در حرفه حسابداری ایفای نقش نمود. هم اکنون این مرکز سالانه با برگزاری دو دوره کلاس‌های آمادگی آزمون حسابدار رسمی و کلاس‌های حل تمرین، بیشترین آمار قبولی را به خود اختصاص داده است.
از طرف دیگر مرکز با درخواست متقاضیانی مواجه بود که از سطح زبان انگلیسی مناسبی برخوردار نبوده و علاقه زیادی به افزایش دانش حسابداری مدیریت خود داشتند. این امر موجب شد تا مرکز دوره بین المللی CIMA را به زبان فارسی ترجمه نموده و به مخاطبان ارائه نماید. سرفصل‌های این دوره مطابق با دوره CIMA انگلیسی می‌باشد و تا به حال چندین دوره موفق برای کارشناسان ارشد، مدیران مالی، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره بسیاری از سازمانها برگزار شده است.
با توجه به افزایش روز افزون مخاطبان دوره‌‌های حرفه‌‌ای در ایران، مرکز آموزش حسابداران خبره با نگرشی به این مهم، نسبت به راه اندازی دوره‌‌های کوتاه مدت فارسی در شاخه ‌های مختلف حسابداری، حسابرسی، قوانین، مهارت‌های عمومی، توانمندسازی امور مالی و سیستمها و فناوری اطلاعات اقدام نمود. دوره‌‌های مذکور شامل بیش از 60 عنوان کلاس درسی می‌شود که از سال 84 تا کنون به طور موفقیت آمیز در حال برگزاری می‌باشد. در این دوره ها، مخاطب بر اساس نیاز خود دوره مورد نظر را انتخاب و شرکت می‌نماید.
با برگزاری چند گروه از دوره‌‌های کوتاه مدت، نیاز دانشجویان به دوره‌‌های تخصصی در جهت ارتقای دانش مالی، مرکز آموزش حسابداران خبره را بر آن داشت که دوره‌‌های بلند مدتی را به صورت مجموعه ای از دروس مرتبط و هم سطح را طراحی نماید. این دوره ها بنا به تجربیات «علمی» و «عملی» مخاطبان طبقه بندی گردید.


به عنوان مثال دوره جامع کاربردی حسابداری مختص به افرادی طراحی شد که با رشته غیرمرتبط با حسابداری و مالی و بدون هیچگونه تجربه کاری در این زمینه، علاقه به ورود به حرفه را داشتند. این دوره شامل سه بخش تئوری، مهارتی و عملی می‌باشد که مخاطبان را آماده ورود به بازار کار می‌کند.
سطح بعدی، دوره سرپرستی امور مالی می‌باشد که با هدف افزایش توانایی ها و مهارت‌های حسابداران به منظور عهده دار شدن پست رئیس حسابداری طراحی و اجرا گردید.
مرحله بعد دوره پرورش مدیر مالی می‌باشد که تأکید بر افزایش دانش روز مدیر مالی و مهارت‌های مدیریتی آنها دارد.
مخاطبان در این مرحله نیاز به رشد بیشتر و ورود به زمینه مشاوره دارند. دوره پرورش مشاور مالی، با فراهم آوردن دانش و مهارت لازم امکان تربیت مشاوران مالی کارآمد را برای سازمانها ایجاد کرده است. این خدمات مشاوره ای ارزش آفرین موجب ایجاد مزیت رقابتی در سازمانها نیز می‌شود.
علاوه بر دوره‌‌های بخش مالی، پیرو درخواست سازمانها و نیاز مخاطبان، مرکز آموزش حسابداران خبره اقدام به برگزاری دوره‌‌های تخصصی در زمینه ‌های پیمانکاری، حسابدار مدیریت، حسابرسی داخلی خبره و دوره جامع قوانین و مقررات نیز نمود.
از آنجا که مرکز پیوسته به فکر رفع نیاز مخاطبان در زمینه ‌های مختلف بوده و هست، با تکمیل دوره‌‌های عمومی و تخصصی مالی، زمینه برای طراحی دوره‌‌های تخصصی مدیریتی در سطوح کارشناسی ارشد ایجاد شد. در این راستا مرکز با بهره گیری از اطلاعات مدیریتی به روز دنیا، دوره مدیریت اجرایی (MBA) و دکترای مدیریت اجرایی (DBA) را طراحی و اجرا نمود.


با توجه به هدف اولیه مرکز که تبدیل شدن به یک مرکز آموزش حرفه‌‌ای بین المللی بود، و نیاز جامعه به تربیت حسابداران و حسابرسان خبره در سطح بین المللی، مرکز اقدام به برگزاری دوره ACCA برای اولین بار در ایران نمود. این دوره مربوط است به انجمن حسابداران رسمی خبره انگلستان که از با سابقه ترین انجمن ‌های حرفه‌‌ای حسابداری در جهان می‌باشد.
مرکز با اخذ نمایندگی ACCA در سال 85 کار خود را به عنوان تنها نماینده رسمی این انجمن در ایران آغاز کرد.
هم اکنون این انجمن بین المللی دارای بیش از 10،000 دانشجو در کشور جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که با رشد صد در صدی در سال‌های اخیر، مرکز آموزش حسابداران خبره به عنوان یکی از مراکز حرفه‌‌ای بین المللی در خاورمیانه شناخته شده است.
از دیگر افتخارات مرکز آموزش حسابداران خبره راه اندازی دوره استاندارد‌های گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی می‌باشد.
با توجه به اینکه در سال 94 هیأت تشخیص صلاحیت وزارت دارایی جهت انتخاب مشاوران رسمی مالیاتی ایران، شرکت در آزمون را ضروری اعلام کرد، مرکز آموزش حسابداران خبره اقدام به راه اندازی دوره‌‌های آمادگی شرکت در آزمون مشاوران رسمی مالیاتی نمود. در طی این چندماه یک دوره موفق از این کلاسها برگزار شده است.


با گذشت 17 سال از ارائه موفق خدمات آموزشی در زمینه ‌های مالی و حسابداری و رونق بازار سرمایه، کمبود دوره‌‌های آموزشی در زمینه مالی و سرمایه گذاری نمایان بود. در این راستا مرکز در سال 94 با اخذ مجوز از شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس واحد مالی و سرمایه گذاری خود را نیز راه اندازی و فعال نمود.در طی همین چند ماه با برگزاری دو دوره بلندمدت نسبت به پرورش و ارتقای افراد فعال در بازار سرمایه اقدام شده و موفقیت این دوره ها موجب استقبال بیشتر کارشناسان و متخصصان این حرفه شده است.
هم اکنون این مرکز با داشتن بیش از 12،000 دانشجو در رشته ‌های مختلف حرفه، به عنوان بزرگترین مرکز آموزش تخصصی حسابداری در ایران مشغول تربیت و پرورش حسابداران و حسابرسان قابل اعتماد و ارزش آفرین برای سازمانها می‌باشد.
قابل ذکر است که در سال 94 مرکز به عنوان برترین آموزشگاه حسابداری کشور شناخته شده و جامعه حسابداران رسمی ایران با اهدای لوح تقدیر سال 94 از نقش مرکز آموزش حسابداران خبره در اعتلای حرفه حسابداری تقدیر نمود.

تهیه و تدوین:

روابط عمومی مرکز آموزش حسابداران خبره



برچسب‌ها

فرم ارسال نظرات
Copyright 2024 PACT Edu. All rights reserved.
در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شوید تا:
از همایش‌های رایگان حسابداران خبره مطلع ‎شوید.
فرصت‌های شغلی حسابداری برای شما ارسال شود.
در جریان کلاس‌های جدید و تخفیفات دوره‌ها قرار گیرید.
هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
کدملی
تاریخ تولد
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی حسابداران خبره عضو شدید سپاسگزاریم.